Bij Fietsen Wildiers streven we naar het opbouwen van duurzame langetermijnrelaties met onze klanten. Daarom kiezen we resoluut voor service en ontzorging op basis van behoeftenanalyses. Op basis van de feedback die van klanten kregen, hebben we geleerd dat het voor veel eigenaars van e-bikes, speed pedelecs en e-bakfietsen allesbehalve evident is om bij fietspanne tot in de winkel te geraken voor herstelling.
Daarom lanceren we in de zomer van 2023 onze nieuwe service Mobility+
Via het nieuwe Mobility+ pakket kunnen nieuwe en bestaande klanten van Fietsen Wildiers rekenen op een service tot aan de voordeur. Klanten die zich inschrijven op Mobility+, genieten bij panne of voor hun jaarlijks onderhoud van een haal-en brengservice op afspraak aan huis.
Ophaal- en brengservices, steeds op afspraak maar wel binnen de twee werkdagen (bijvoorbeeld bij je thuis, op je werk,...) in de zone waar Wildiers actief is (check helemaal onderaan deze pagina of jouw gemeente in aanmerking komt)
De service is 3 jaar geldig voor nieuwe klanten
(bestaande klanten kunnen een jaarabonnement nemen)
Vervangfiets van hetzelfde type is inbegrepen
(klanten die met een e-bakfiets rijden, kunnen tijdelijk beschikken over een vervangende e-bakfiets)
De kost die verbonden is aan Mobility+ kan mee opgenomen worden in het leasebudget
Maximum 5 interventies per jaar
E-bikes: 360,00€ voor een looptijd van 3 jaar
Omgerekend 10€/maand
Speed pedelecs en e-bakfietsen:
540,00€ voor een looptijd van 3 jaar
Omgerekend 15€/maand
E-bikes: 150,00€ per jaar
Speed pedelecs en e-bakfietsen: 200,00€ per jaar
Vul je gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact om je aansluiting te regelen.
De fiets kan worden afgehaald op een vooraf afgesproken tijdstip en op een plek die binnen de Mobility+ servicezone ligt, bijvoorbeeld bij jouw thuis, op je werk, bij een familielid,... maar niet op de weg of in het verkeer.
Mobility+ is dus geen 24/7 depannagedienst
Neen, Mobility+ is een service die wij onze klanten vrijblijvend aanbieden maar is absoluut niet verplicht. U kiest zelf of het pakket aansluit bij uw noden. Indien de fiets uw hoofdvervoermiddel is voor woon-werkverkeer, dan raden wij u zeker aan om het aanbod van Mobility+ eens nader te bekijken. Via deze service blijft u namelijk te allen tijde mobiel. Maar uiteraard ligt de eindbeslissing steeds bij u, de klant.
Uit ervaring weten wij dat speed pedelecs en e-bakfietsen door de meeste klanten vaak ingezet worden als volwaardig alternatief voor de gezinswagen. Het zijn dan ook fietsen die vaak heel wat kilometers op de teller hebben. Gezien zij een hoger risico hebben op fietspech en technische problemen, ligt de service hier iets hoger dan voor gewone e-bikes die ook vaak recreatief of in combinatie met andere vervoermiddelen gebruikt worden.
Mobility+ is een relatief nieuwe service, die we gelanceerd hebben in de zomer van 2023. Vanaf dan hebben we al onze nieuwe klanten steeds de kans gegeven om zich bij aankoop van een nieuwe fiets aan te sluiten. Omdat we merken dat ook bestaande klanten interesse hadden in het pakket, en omdat we loyaliteit uiteraard willen belonen, hebben we besloten om de service ook aan hen aan te bieden op basis van een jaarlijks contract. Echter zijn deze fietsen niet meer nieuw en ligt het risico op fietspanne of technische problemen dan ook hoger dan op nieuwe fietsen. Vandaar dat de tarieven op jaarbasis iets hoger liggen.
Wij bieden Mobility+ aan particulieren (B2C) en aan bedrijven (B2B). Ook voor de laatste categorie kan Mobility+ namelijk een interessant pakket zijn. Zo is er ten allen tijde garantie dat bedrijfsfietsen die dagelijks gebruikt worden op de werkvloer ook vervangen worden bij pech of tijdens het jaarlijks onderhoud. Particulieren die via hun werkgever een leasefiets aangeboden krijgen, kunnen ervoor kiezen om het Mobility+ pakket mee in hun leasingbudget te laten opnemen.
Bij de lancering van Mobility+ hebben wij geïnvesteerd in een nieuwe vloot van in totaal 120 vervangfietsen. Goed voor een investering van 400.000 euro. De vloot is verdeeld over onze verschillende filialen en bestaat ook uit een zeer divers gamma aan fietsen. Zowel qua type fiets (e-bikes, bakfietsen, speed pedelecs,...) als qua model en maat. Zo willen we al onze Mobility+ klanten de kans geven om bij fietspanne, gratis aanspraak te maken op een gelijkwaardige vervangfiets. Uiteraard is het toekennen van zo’n vervangfiets steeds afhankelijk van de timing en de beschikbaarheid. Maar gezien onze grote vloot aan vervangfietsen, maken we ons sterk dat hier slechts in zeer uitzonderlijke gevallen niet aan voldaan zal kunnen worden.
Het klopt dat Mobility+ geen fietsbijstand of pechdienst is. Indien u onderweg in panne valt, raden wij u daarom aan om eerst contact op te nemen via uw fietsverzekering. Heeft u echter een technische storing of mankement aan uw fiets maar geraakt u moeilijk tot in de winkel voor herstelling, dan kan u bellen naar uw lokale Wildiers-filiaal. In onderling overleg wordt er een afspraak gemaakt voor de ophaling van uw fiets. Na herstelling wordt uw fiets thuis terug afgezet. U kan tevens ook van deze dienst gebruik maken voor uw jaarlijks onderhoud, zo hoeft u niet zelf met uw fiets tot bij ons te komen.
Helaas moeten wij u meedelen dat u in dit geval voorlopig niet in aanmerking komt. Maar neemt u gerust contact met ons op. Mobility+ is een nieuwe service, indien we merken dat er vanuit bepaalde regio’s een toenemende interesse is dan zullen wij op basis hiervan bekijken of we ons Mobility+ servicegebied in de toekomst verder uitbreiden.
2000-2660, 2070, 2200, 2240, 2250, 2260, 2275, 2280, 2290, 2300, 2310, 2320, 2322, 2323, 2330, 2340, 2350, 2360, 2370, 2380, 2381, 2387, 2390, 2400, 2430, 2440, 2450, 2460, 2470, 2480, 2520, 2580, 2820, 2900, 2930, 2940, 2950, 2960, 2970, 2980, 3120, 3140, 3150, 3200, 3270, 3290, 3390, 3460, 3470, 3500, 3511, 3512, 3520, 3540, 3550, 3560, 3570, 3580, 3581, 3583, 3590, 3600, 3665, 3900, 3920, 3930, 3940, 3945, 3980, 9000, 9030, 9032, 9040, 9041, 9050, 9070, 9080, 9120, 9150, 9160, 9270, 9800, 9940