Bij Fietsen Wildiers streven we naar het opbouwen van duurzame langetermijnrelaties met onze klanten. Daarom kiezen we resoluut voor service en ontzorging op basis van behoeftenanalyses. Op basis van de feedback die van klanten kregen, hebben we geleerd dat het voor veel eigenaars van e-bikes, speed pedelecs en e-bakfietsen allesbehalve evident is om bij fietspanne tot in de winkel te geraken voor herstelling. 

Daarom lanceren we in de zomer van 2023 onze nieuwe service Mobility+ 

 

Via het nieuwe Mobility+ pakket kunnen nieuwe en bestaande klanten van Fietsen Wildiers rekenen op een service tot aan de voordeur. Klanten die zich inschrijven op Mobility+, genieten bij panne of voor hun jaarlijks onderhoud van een haal-en brengservice op afspraak aan huis.

 

Wat houdt Mobility+ concreet in?

Ophaal- en brengservices, steeds op afspraak maar wel binnen de twee werkdagen (bijvoorbeeld bij je thuis, op je werk,...) in de zone waar Wildiers actief is (check helemaal onderaan deze pagina of jouw gemeente in aanmerking komt)

De service is 3 jaar geldig voor nieuwe klanten

(bestaande klanten kunnen een jaarabonnement nemen)

Vervangfiets van hetzelfde type is inbegrepen

(klanten die met een e-bakfiets rijden, kunnen tijdelijk beschikken over een vervangende e-bakfiets)

De kost die verbonden is aan Mobility+ kan mee opgenomen worden in het leasebudget

Maximum 5 interventies per jaar

Wat kost een aansluiting bij Mobility+?

Klanten die een nieuwe fiets kopen
en kiezen voor Mobility+

E-bikes: 360,00€ voor een looptijd van 3 jaar

Omgerekend 10€/maand

Speed pedelecs en e-bakfietsen:

540,00€ voor een looptijd van 3 jaar

Omgerekend 15€/maand

Klanten die reeds een fiets gekocht hebben bij Wildiers maar ook graag een beroep willen doen op Mobility+

E-bikes: 150,00€ per jaar

Speed pedelecs en e-bakfietsen: 200,00€ per jaar

Registreer je hier voor een

Vul je gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact om je aansluiting te regelen.

Geniet van

zorgeloos onderhoud

van aan je deur!

Wat zeggen klanten over Mobility+?

Veelgestelde vragen

Is Mobility+ een depannagedienst?

De fiets kan worden afgehaald op een vooraf afgesproken tijdstip en op een plek die binnen de Mobility+ servicezone ligt, bijvoorbeeld bij jouw thuis, op je werk, bij een familielid,... maar niet op de weg of in het verkeer.

Mobility+ is dus geen 24/7 depannagedienst

Ben ik verplicht om mij aan te sluiten bij Mobility+ wanneer ik een fiets koop bij Wildiers?

Neen, Mobility+ is een service die wij onze klanten vrijblijvend aanbieden maar is absoluut niet verplicht. U kiest zelf of het pakket aansluit bij uw noden. Indien de fiets uw hoofdvervoermiddel is voor woon-werkverkeer, dan raden wij u zeker aan om het aanbod van Mobility+ eens nader te bekijken. Via deze service blijft u namelijk te allen tijde mobiel. Maar uiteraard ligt de eindbeslissing steeds bij u, de klant.

Waarom kost Mobility+ meer voor speed pedelecs en bakfietsen dan voor gewone e-bikes?

Uit ervaring weten wij dat speed pedelecs en e-bakfietsen door de meeste klanten vaak ingezet worden als volwaardig alternatief voor de gezinswagen. Het zijn dan ook fietsen die vaak heel wat kilometers op de teller hebben. Gezien zij een hoger risico hebben op fietspech en technische problemen, ligt de service hier iets hoger dan voor gewone e-bikes die ook vaak recreatief of in combinatie met andere vervoermiddelen gebruikt worden.

Waarom is Mobility+ duurder voor bestaande klanten dan voor nieuwe klanten?

Mobility+ is een relatief nieuwe service, die we gelanceerd hebben in de zomer van 2023. Vanaf dan hebben we al onze nieuwe klanten steeds de kans gegeven om zich bij aankoop van een nieuwe fiets aan te sluiten. Omdat we merken dat ook bestaande klanten interesse hadden in het pakket, en omdat we loyaliteit uiteraard willen belonen, hebben we besloten om de service ook aan hen aan te bieden op basis van een jaarlijks contract. Echter zijn deze fietsen niet meer nieuw en ligt het risico op fietspanne of technische problemen dan ook hoger dan op nieuwe fietsen. Vandaar dat de tarieven op jaarbasis iets hoger liggen.

Is Mobility+ enkel voor particuliere klanten of kunnen bedrijven ook aansluiten?

Wij bieden Mobility+ aan particulieren (B2C) en aan bedrijven (B2B). Ook voor de laatste categorie kan Mobility+ namelijk een interessant pakket zijn. Zo is er ten allen tijde garantie dat bedrijfsfietsen die dagelijks gebruikt worden op de werkvloer ook vervangen worden bij pech of tijdens het jaarlijks onderhoud. Particulieren die via hun werkgever een leasefiets aangeboden krijgen, kunnen ervoor kiezen om het Mobility+ pakket mee in hun leasingbudget te laten opnemen.

Heeft Fietsen Wildiers wel voldoende vervangfietsen voorradig om ten allen tijde een fiets te kunnen garanderen?

Bij de lancering van Mobility+ hebben wij geïnvesteerd in een nieuwe vloot van in totaal 120 vervangfietsen. Goed voor een investering van 400.000 euro. De vloot is verdeeld over onze verschillende filialen en bestaat ook uit een zeer divers gamma aan fietsen. Zowel qua type fiets (e-bikes, bakfietsen, speed pedelecs,...) als qua model en maat. Zo willen we al onze Mobility+ klanten de kans geven om bij fietspanne, gratis aanspraak te maken op een gelijkwaardige vervangfiets. Uiteraard is het toekennen van zo’n vervangfiets steeds afhankelijk van de timing en de beschikbaarheid. Maar gezien onze grote vloot aan vervangfietsen, maken we ons sterk dat hier slechts in zeer uitzonderlijke gevallen niet aan voldaan zal kunnen worden.

Mobility+ is geen pechdienst. Wat als ik onderweg toch pech heb met mijn fiets, kan ik dan geen gebruik meer maken van Mobility+?

Het klopt dat Mobility+ geen fietsbijstand of pechdienst is. Indien u onderweg in panne valt, raden wij u daarom aan om eerst contact op te nemen via uw fietsverzekering. Heeft u echter een technische storing of mankement aan uw fiets maar geraakt u moeilijk tot in de winkel voor herstelling, dan kan u bellen naar uw lokale Wildiers-filiaal. In onderling overleg wordt er een afspraak gemaakt voor de ophaling van uw fiets. Na herstelling wordt uw fiets thuis terug afgezet. U kan tevens ook van deze dienst gebruik maken voor uw jaarlijks onderhoud, zo hoeft u niet zelf met uw fiets tot bij ons te komen.

Mijn postcode staat niet op de lijst van de Mobility+ zone, betekent dit dat ik niet in aanmerking kom voor deze service?

Helaas moeten wij u meedelen dat u in dit geval voorlopig niet in aanmerking komt. Maar neemt u gerust contact met ons op. Mobility+ is een nieuwe service, indien we merken dat er vanuit bepaalde regio’s een toenemende interesse is dan zullen wij op basis hiervan bekijken of we ons Mobility+ servicegebied in de toekomst verder uitbreiden.

Postcodes die in aanmerking komen voor een Mobility+ Pack

2000-2660, 2070, 2200, 2240, 2250, 2260, 2275, 2280, 2290, 2300, 2310, 2320, 2322, 2323, 2330, 2340, 2350, 2360, 2370, 2380, 2381, 2387, 2390, 2400, 2430, 2440, 2450, 2460, 2470, 2480, 2520, 2580, 2820, 2900, 2930, 2940, 2950, 2960, 2970, 2980, 3120, 3140, 3150, 3200, 3270, 3290, 3390, 3460, 3470, 3500, 3511, 3512, 3520, 3540, 3550, 3560, 3570, 3580, 3581, 3583, 3590, 3600, 3665, 3900, 3920, 3930, 3940, 3945, 3980, 9000, 9030, 9032, 9040, 9041, 9050, 9070, 9080, 9120, 9150, 9160, 9270, 9800, 9940

Built with